فهرست مطلب |
---|
اساسنامه انجمن |
فصل دوم- وظيف و فعاليتها |
فصل سوم |
فصل چهارم |
فصل پنجم |
فصل ششم |
تمامی صفحات |
فصل چهارم – ارکان انجمن
ماده 9: ارکان اصلي عبارتند از :
الف )مجمع عمومي
ب)هيئت مديره
ج)بازرسان
الف )مجمع عمومي
ماده 10: مجمع عمومي از گردهمايي اعضاي پيوسته به صورت عادي يا فوقالعاده تشکيل مي شود .
1-10- مجمع عمومي عادي سالي يکبار تشکيل مي شود و با حضور يا راي کتبي نصف بعلاوه يک کل اعضاي پيوسته انجمن رسميت مي يابد و تصميمات با اکثر آراء معتبر است .
2-10- در صورتی که در دعوت نخست مجمع عمومی رسمیت نیافت جلسه دوم بلافاصله حداقل یکماه بعد تشکیل می شود و با هر تعداد حاضر در جلسه رسمیت مییابد.
3-10- مجمع عمومی فوق العاده در موارد ضروری با دعوت هیئت مدیره یا بازرسان و یا با تقاضای کتبی یک سوم اعضای پیوسته تشکیل می شود.
تبصره 1: دعوت براي تشکيل مجامع عمومي به صورت کتبي يا در آگهي روزنامه کثير الانتشار است و بايد حداقل پانزده روز قبل از تشکيل مجمع به اطلاع اعضاي پيوسته برسد.
تبصره 2: يک سوم اعضاي پيوسته ميتوانند مستقيما اقدام به دعوت براي تشکيل مجمع عمومي فوق العاده نمايند مشروط بر اينکه هيئت مديره و نيز بازرسان انجمن به تقاضاي ايشان پاسخ منفي داده باشند و در چنين حالتي ، ایشان باید در آگهي دعوت به عدم اجابت درخواست خود ، توسط هيئت مديره يا بازرسان تصريح نمايند.
تبصره 3: در صورت تحقق تبصره فوق ، دستور جلسه عمومي منحصرا موضوعي خواهد بود که در تقاضانامه ذکر شده است . و هیئت رئیسه مجمع از میان اعضا انتخاب خواهد شد.
ماده 11: وظيف مجامع عمومي عادی و فوق العاده
1-11- انتخاب اعضاي هيئت مديره و بازرسان
2-11- تصويب خط مشي انجمن
3-11- بررسي و تصويب پيشنهادات هيئت مديره بازرسان
4-11- تعيين ميزان حق عضويت و تصویب ترازنامه
5 -11- تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه
6-11- عزل هيئت مديره و بازرسان
7-11- تصويب انحلال انجمن .
8-11- بررسی و تصویب ترازنامه و صورت حساب درآمدها و هزینههای سال گذشته و بودجه سال آتی انجمن.
تبصره 1: مجامع عمومي توسط هيئت رئيسهاي مرکب از يک رئيس ، يک منشي و دوناظر اداره ميشوند .
تبصره 2: اعضاي هيئت رئيسه با اعلام و پذيرش نامزدي خود در مجمع انتخاب ميشوند .
تبصره 3: اعضاي هيئت رئيسه نبايد از بين کساني باشند که خود را در انتخابات هيئت مديره بازرسان کانديدا کردهاند .
تبصره 4: مجمع عمومی فوقالعاده به منظور تصمیم گیری در موارد عمده و اساسی به ویژه در موارد بندهای 5-11 و 6-11 و 7-11 تشکیل میشود.
ب) هيأت مديره
ماده 12: هيئت مديره انجمن مرکب از 5 عضو اصلي و2 نفر عضو علي البدل می باشد.که هر دو سال يک بار با راي مخفي از ميان اعضاي پيوسته انجمن انتخاب ميشوند .
1-12- هيچ يک از اعضا نميتوانند بيش از دو بار متوالي به عضويت هيئت مديره انتخاب شوند.
2-12- عضويت در هيئت مديره افتخاري است .
3-12- هيئت مديره حداکثر تا دو هفته پس از انتخاب شدن تشکيل جلسه داده و با راي کتبی نسبت به انتخاب رئیس، نایب رئیس، دبیر و خزانه دار و نیز تفکیک وطایف خود اعلام می نماید.
4-12- کليه اسناد تعهد آور و اوراق بها دار با امضاي رئيس و خزانه دار همراه با مهر انجمن و نامه های رسمی با امضای رئیس یا نایب رئیس معتبر است .
5-12- هيئت مديره موظف است بر حسب نياز هر يک ماه يک بار تشکيل جلسه دهد . فاصله بين ارسال دعوتنامه يا تلفن با تاريخ تشکيل جلسه حداقل سه روز است .
6-12- جلسات هيئت مديره با حضور اکثريت اعضاء رسميت مييابد و تصميمات متخذه با اکثريت آرای موافق، معتبر است .
7-12- کليه مصوبات هيئت مديره ثبت و پس از امضاي اعضاء در دفتر صورتجلسات هيئت مديره نگهداري مي شود .
8-12- شرکت اعضاي هيئت مديره در جلسات ضروري است و غيبت هر يک از اعضا بدون عذر موجه به تشخيص هيئت مديره تا سه جلسه متوالي و پنج جلسه متناوب در حکم استعفاي عضو غايب خواهد بود .
9-12- در صورت استعفاء، برکناري يا فوت هر يک از اعضاي هيئت مديره عضو علي البدل براي مدت باقيمانده دوره عضويت به جانشيني وي تعيين خواهد شد.
10-12- شرکت بازرسان در جلسات هيئت مديره بدون داشتن حق راي مجاز است .
11-12- هیئت مدیره موظف است ظرف حداکثر 4 ماه پیش از پایان تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورت جلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمسیون انجمن های علمی ارسال نماید.
تبصره: هیئت مدیره پیشین تا تایید هیئت مدیره جدیداز سوی کمسیون انجمنهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری مسئولیت امور انجمن را بر عهده خواهد داشت.
ماده 13: هيئت مديره نماينده قانوني انجمن ميباشد و وظيف و اختيارات آن به شرح زير است :
1-13- اداره امور جاري انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومي
2-13- تشکيل گروههاي علمي انجمن ، تعيين وظايف و نظارت بر فعاليت آنها
3-13- هيئت مديره ميتواند هر اقدام و معاملهاي را که ضروري بداند در مورد نقل وانتقال اموال غير منقول انجمن و تبديل به احسن يا ترهين و فک رهن به استثني واگذاري قطعي اموال غير منقول که مستلزم تصويب مجمع عمومي است انجام دهد .
4-13- جز درباره موضوعاتي که به موجب اساسنامه اخذ تصميم و اقدام درباره آنها در صلاحيت خاص مجامع عمومي است، هيئت مديره کليه اختيارات لازم بري اداره امور را مشروط به رعايت حدود موضوع فعاليت انجمن دارا مي باشد.
5-13- تهيه گزارش سالانه و تنظيم ترازنامه مالي و صورتحساب در آمدها و هزينه هاي انجمن براي تصويب در مجمع عمومي و ارائه به مرجع نظارت در موقع مقرر .
6-13- اقامه دعوي و پاسخگويي به دعاوي اشخاص حقيقي يا حقوقي در تمام مراجع و مراحل دادرسي با حق تعيين وکيل و حق توکيل به غير .
7-13- انتخاب و معرفي نمايندگان انجمن در مجامع علمي داخلي و خارجي
8-13- اجراي طرح ها و برنامه هاي علمي در چارچوب وظايف انجمن .
9-13- جلب هدايا و کمکهاي مالي
10-13 - اهداي بورسيه تحقيقاتي و آموزشي
11-13- اتخاذ تصميم درمورد عضويت انجمن در مجامع داخلي و خارجي بارعايت قوانين و مقررات جاري کشور
12-13- ارسال گزارشات لازم به کميسيون انجمنهاي علمي وزارت علوم تحقيقات و فناوري.
13-13- پذیرش افراد برای عضویت در انجمن.
ج) بازرسان
ماده 14: مجمع عمومي عادي دو نفر را به عنوان بازرس اصلي و يک نفر را به عنوان علي البدل براي مدت دوسال انتخاب مي ناميد .
تبصره: انتخاب مجدد بازرسان برای یک دوره متوالی دیگر بلا مانع است .
ماده 15: وظايف بازرسان به شرح زير است :
1-15- بررسي اسناد و دفاتر مالي انجمن و تهيه گزارش براي مجمع عمومي
2-15- بررسي گزارش سالانه هيئت مديره و تهيه گزارش از عملکرد انجمن براي اطلاع مجمع عمومي .
3-15- گزارش هر گونه تخلف هيئت مديره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومي
تبصره: کليه اسناد و مدارک انجمن اعم از مالي و غير مالي در هر زمان و بدون قيد و شرط بايد از سوي هيئت مديره براي بررسي در دسترس بازرسان قرار بگيرد .